Kas talvise diislikütusega on ohutu sõita ka suvel?
Vastavalt seadusele müüakse maist tanklates suvist diislikütust. Kui aga autoga sõidetakse vähe ning paak on veel täis talvediislit, siis kas see võib soojal ajal teha mootorile kahju?
Ilma külmenedes hoiatatakse diiselmootoriga auto omanikke, et nad vahetaksid suvise diislikütuse talvise vastu ning hoiduksid nende kütuste segamisest, sest nii kaob talvisele kütusele omane külmakindlus. Kui aga ilm on taas läinud soojaks, kas siis võib endiselt sõita paaki jäänud talvise kütusega?
Olerexi kütuste sisseostu- ja logistikajuht Veiko Värk nendib, et kui talvel sõita suvise diislikütusega, siis võib juhtuda, et auto suurema külmaga ei käivitu, soojal ajal aga talvise kütuse kasutamisel autot kahjustavaid või sõitu takistavaid tagajärgi üldjuhul ei ole. Samas soovitab ta ikkagi eelistada hooajale sobivat kütust.
„Talvine diislikütus on spetsiaalselt valmistatud madala temperatuuri jaoks, sisaldades rohkem külmakindlust tagavaid aineid, näiteks voolavusparandajat. Selle tulemusel on talvine kütus vähem energiarikas kui suvine, mistõttu võib suvekuudel talvise kütuse kasutamine suurendada kütusekulu ja tuua kaasa tarbetuid lisakulusid,” selgitab Värk.
Siiski, kuigi mootori töökindluse seisukohast ei ole ohtu, kui soojemal ajal sõita talvise kütusega, tuleks arvestada, et pikaajalisel seismisel võib paagis oleva kütuse kvaliteet halveneda. “Kevadel võib välistemperatuuri suure kõikumise tõttu paaki koguneda kondensatsioonivett. See eraldub õhuniiskusest, vajub mööda paagi seinu põhja ning kuna vesi on kütusest tihedam, moodustab kütus vee peale kaitsva kihi, takistades selle aurustumist. Ebasoodsate asjaolude kokkulangemisel võib vett sel viisil koguneda paaki päris palju,” räägib Värk. Sellise kütuseseguga aga auto mootor ei tööta.