Mis juhtub, kui tankida segamini bensiini 95 ja 98?

Kui diiselmootoriga autosse tankida bensiini, põhjustab see suurt kahju. Kas samasuguseid probleeme võib kaasa tuua ka bensiinimootoriga autosse bensiinide 95 ja 98 tankimine segamini? 

Tanklates müüakse kaht sorti bensiini ning nii mõnelgi autoomanikul tekib küsimus, mis on (peale liitrihinna) vahet kütustel, millest ühe oktaanarv on 95 ja teisel 98. 

“Oktaanarv näitab mootoribensiini detonatsioonikindlust ehk kui hästi suudab bensiin takistada mootoris kütuse soovimatut enneaegset süttimist,” selgitab Olerexi kütuste sisseostu- ja logistikajuht Veiko Värk. “Kõigi sõidukite ja muude masinate omaniku käsiraamatus on välja toodud kütus, mida tuleb tankida,” tuletab Värk meelde, kust saab teada, milline bensiin su sõidukile või muule motoriseeritud tehnikale sobib. Tihti on kütusesoovitus kirjas ka paagikorgi juures.

Kuna Olerexi teenindusjaamades müügil olevates bensiinides pole etanooli, erinevad kütused ainult oktaanarvu ehk detonatsioonikindluse poolest ehk 95- ja 98-bensiini säilivusaeg kütusepaagis on sama pikk. Viimane võib olla oluline näiteks harva kasutatava aiatehnika, paadimootori jms puhul.

Mis aga juhtub autoga siis, kui paaki satub segamini nii 95- kui ka 98-bensiin?

“Kui tankida näiteks pool paagitäit bensiini 95 ja seejärel 98, siis tulemuseks on segu, mille oktaanarv jääb kusagile nende kahe vahele. Kuna mootori juhtimissüsteem kohandub tavaliselt automaatselt kütuse detonatsioonikindluse järgi, ei kahjusta see mootori tööd, kui tegemist on tavalise bensiinimootoriga autoga,” selgitab Värk, et sellise seguga sõites ei juhtu kindlasti midagi 95-bensiini vajava autoga ning maksimumvõimsust kasutamata elab ühe sellise paagitäie üle ka 98-bensiini jaoks konstrueeritud mootor. 

Hakka püsikliendiks